Хабарҳо аз дунёи инноватсия

10 ИХТИРООТИ БУЗУРГЕ, КИ МО ҲЕҶ ГОҲ НАМЕБИНЕМ

.

ТАБОБАТИ БЕМОРИИ ДИЛУ РАГҲО

Азбаски бемории дилу рагҳо дар ҷаҳон сабабгори асосии марги занҳо (ва албатта мардҳо низ) гаштааст, дарк намудани он, ки ягон вақт мумкин аст ба пуррагӣ табобати корӣ пайдо шавад, каме мудҳиш аст. Ин яке аз он ихтироъҳое мебошад, ки ҷавоби рад гирифтааст, зеро муқобили реҷаи ҳамон вақт ҷоришудаи табобати бемории дилу рагҳо ба ҳисоб мерафт. Аз руи маълумоти ассосиатсияи тибии амрикоӣ ин на танҳо худи табобатро, балки духтуронеро, ки аз паси он истодаанд, беэътибор менамояд. Арзи онҳо ба таври ошкоро далели ходисаҳои хуҷҷатнокшудаи бемориҳои дилу рагро, ки табобат шуда буданд, бо сабаби «назарияи ягонаи бемориҳои дилу рагҳои инсон», рад намуд. Аммо баъзе беморони гирифтори норасоии қалб, ки ин табобатро озмуда буданд, чӣ хеле, ки аҷиб набошад, аз бадшавии ҳолати худ хабар доданд.

Автомобилҳои пурра бо барқ коркунанда

.

Дар охири солҳои 90-ум General Motors (Ҷенерал Моторс) якумин шуда ба бозор автомобилҳои пурра барқиро пешниҳод намуд. Ҳарчанд  ҳозир ин на чандон таъсир бахш аст, бо назардошти номгӯи зиёди автомобил ҳои гибридӣ, ки имрӯз пешниҳод гардидаанд, ин нақлиёт дар барориши худ якумин буд. Ҳатто ҳангоми муносибати нисбатан либералии нисбатан муосир ба якҷоя намудани муҳарикҳои газӣ ва барқӣ, ҳоло автомобили машҳуре, ки умуман бензинро талаб наменамояд, мавҷуд нест. GM EV1 ҳам кӯшиши муваффақ гардиданро накард; GM дар оғоз ҳамагӣ 800 чунин автомобилҳоро сохт. Вале, мутобики ахбороти он вакта GM гумон дошт, ки мизочон аз неруи батареяҳо қаноатманд намегарданд, ва аз ҳамаи хати истеҳсоли электромобилҳо ба манфиати муҳаррикҳои бензинии мукаммалтар даст кашид. Ақидае вуҷуд дорад, ки ҳатто GM метавонист то як андоза зиёд электромобилҳоро фурушад, сабаби воқеии даст кашидан аз истеҳсоли онҳо фишори баланд аз тарафи ширкатҳои нафтфурӯшӣ гардид.

Рамзи рақамии «СЛООТ»

.

Ин ихтироъ аз соли 1999 дар ҳақиқат «бедарак» ба ҳисоб мерафт. Бо шарофати технологияҳои муосир ин усули рамзгузорӣ  метавонист қобилиятхои фазоӣ ва ҷамъкунандаи компютерҳо ва дастгоҳҳои мобилии муосирро  тамоман дигар кунад. Ихтироъкори ҳолландӣ Ромке Ян Бернхард Слоот ном дошт. Бо кӯмаки технологияи ӯмаълумотҳо моҳиятан фишурда шуда буданд. Тасвире, ки дар як вақт ихтирои ӯро аз санҷиш гузаронида мефурӯхт, бо худ фишурдани филми калонҳаҷм то ба андозаи 8 килобайтро ифода мекард. Худи алгоритми ҷараёни кушоиши рамз 370 мегабайтро ишгол мекард. Слоот муваффақияти лоиҳаи худро бо рохи дар як вақт аз як чипи дорои 64 килобайт нишон додани 16 филми пурра намоиш дод. Харидорон ва сармоягузорон дар навбат барои ихтирои фавқулоддаи ӯқатор шуда истода буданд, ки Слоот дарҳолатҳои шубҳанок якчанд рӯз  пеш аз супоридани рамзи асосӣ аз олам чашм пӯшид.

ЭНЕРГИЯИ ЯДРОИИ ХОНАГӢ

.

Энергияи ҳастаӣ хело дер дар тамоми олам ҳамчун усули ба хоҷагии хонаводагӣ ҷалб намудани ҳаҷми калони энергия пешниҳод мегардид. Имконияти кам-кам  истифода бурдани неруи ҳастаиро дошта истода, ҷамъиятҳои ибтидои метавонистанд ҷараёни барқро дар ҳаҷми беохир барои муддати дарози вақт ба даст оранд. Вақте, ки ин технология дар ҳадди барориш ба давраи бозории истеҳсолот расид, сармоягузорон яку якбора шавкашонро ба он гум карданд ва нақшаҳои он дар қуттиҳои оромхобидаи кадоме аз идораҳо гум шуда рафтанд. ҳамчун паноҳгоҳ барои дастгоҳ анбори хурди боғӣ, ки дар маркази шаҳр ҷойгир буд, шуда метавонист. Бо неру  дар як вақт якбора  якчанд махалларо  таъмин намуда, вай метавонист маркази энергетикӣ барои тамоми ноҳия шавад, Чунин дастгоҳ метавонист одамонро бо барқи беохир таъмин намояд ва имконияти сарфаи хуб намудан аз ҳисобхо барои онро медод.

ДАЪВАТКУНАНДАИ БОРОН

.

Розӣ шавед, хуб мешуд, агар мо имконияти бо фармон даъват намудани боронро медоштем. Вилгелм Рейх, олим, шоҳиди хушксолие, ки ба ҳосили буттамева (черника) дар штати Мен таъсир расонида буд, гардид, ихтироеро ба роҳ монд, ки номи Cloudbuster-ро гирифт. Биёед онро «даъваткунандаи борон» ном мебарем. Аз руи баъзе ривоятҳо чунин бармеояд. Мувофиқи маълумоти Bangor Daily News, ки дар он аввалин маротиба кори ин мошин нишон дода шудааст, дар лаҳзаи саршавии он ягон пешгӯи нисбат ба боришҳои эҳтимолӣ набуд. Дар давоми чанд соат, баъд аз он ки Рейх мошинаро гузошта ба кор даровард, абрҳои тӯфонӣ ба вуҷуд омаданд ва 0,64 см борон борид. Ба қадри имкон, технологияи Рейх ба баъзе институтҳои ҳукуматӣ хатар эҷод менамуд, бинобар ин тадқиқотҳои ӯ баста шуданд, корҳо ва ҳаммонандҳои наздики ӯ ба зӯрӣ гирифта шуданд. Санҷиши дуюмбораи мошинро ҳамин тариқ нагузарониданд. Воқеан агар «даъваткунандаи борон» сохта мешуд, норасогии озуқаворӣ дар тамоми олам ба охир мерасид.

МОССАД фонди сармоягузорӣ ҷиҳати рушди ноу-хау дар самти разведкаи ҳарбиро созмон дод

.

Разведкаи МОССАД-и Исроил фонди сармоягузориеро ташкил намуд, ки барои рушди технологияҳои нав ба хадамоти махсус кумак хоҳад кард. Дар ин бора хабаргузории “REUTERS” бо истиноди изҳорот аз ҷониби Моссад хабар медиҳад.Муфассал

Карбюратори Огла

.

Ҳар як шахс хоҳиш дорад, ки бо як зарф пури сузишворӣ ҳарчи бештар тавассути нақлиёти худ роҳро тай кунад. Дар замони имруза мошинҳои пайвандии (гибридӣ) муосир ба ин ноил гардидаанд. Лекин мутаассифона онҳо ба муваффақиятҳои ноилгардидаи механик Том Огл баробар шуда наметавонанд. Дар солҳои 1970 ин ихтироъкор як намуди нави карбюраторро сохт, ки тимсоли онро ҳеҷ кас надида буд. Мисли имруза, ширкатҳои нафтӣ ва газӣ он вақтҳо дар бозор монополияи худро доштанд. Гарчанде карбюратори Огл санҷида шуд ва он нишон дод, ки метавонад бо як литр сузишворӣ 48 км, роҳро тай кунад, вале ихтироъи ӯ дар ҳаҷми бузург истеҳсол карда нашуд.

обзоры автоновинок kaps4karing.com
село ремонтное